Studenci Wydziału Elektrycznego zwycięzcami głównej nagrody w konkursie Typhoon HIL „10 na 10”


Grupa studentów ostatniego semestru studiów I stopnia na kierunku Elektrotechnika Wydziału Elektrycznego, prowadzona przez dr inż. Adama Milczarka, w ramach przedmiotu „Sterowanie przekształtnikami w systemach elektroenergetycznych i odnawialnych źródłach energii”, wygrała pakiet akademicki symulatora czasu rzeczywistego HIL402, jako główną nagrodę w konkursie akademickim Typhoon HIL „10 na 10”.  

Typhoon HIL jest liderem technologii w szybko rozwijającej się dziedzinie symulatora ultra-wysokiej dokładności- czasu rzeczywistego (C-HIL) dla energoelektroniki, mikrosieci i sieci dystrybucyjnych.

Projekt zrealizowany przez zespół dotyczył opracowania wirtualnego modelu umożliwiającego analizę cyrkulacji mocy w równolegle połączonych przekształtnikach energoelektronicznych. Model składał się z dwóch przekształtników energoelektronicznych podłączonych do obciążenia we wspólnym punkcie przyłączenia, poprzez filtry LCL. Opracowane przez zespół narzędzie wykorzystywało do sterowania między innymi sygnały wejściowe interfejsu SCADA. Wykorzystanie bloków pomiarowych pozwoliło w wygodny sposób obliczać moce, amplitudy oraz kąty wektorów napięcia i prądu. Wszystkie sygnały zmierzone mogą być obserwowane za pomocą wirtualnego oscyloskopu (SCOPE).

Oprócz głównej nagrody, 32 studentów biorących udział w projekcie uzyskało tytuł certyfikowanego Specjalisty HIL.

Program Typhoon Awards obejmuje instytucje akademickie i grupy badawcze, które szczególnie wyróżniają się w znajomości technologii Typhoon. Typhoon HIL nagradza instytucje i grupy badawcze, które promują rozwiązania i procesy z wykorzystaniem symulatora czasu rzeczywistego HIL w środowisku akademickim, mają największą liczbę certyfikowanych studentów w technologii Typhoon HIL oraz tworzą i dzielą się swoją wyjątkową pracą z Typhoon ze środowiskiem akademickim.


W sprawie aktualizacji treści niniejszej strony należy kontaktować się z: Katarzyna Szmurło (katarzyna.szmurlo@pw.edu.pl).