Wydziałowy System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Cele WSZJK:
- monitorowanie, ocena oraz doskonalenie jakości kształcenia na Wydziale,
- podnoszenie wykształcenia absolwentów, umożliwiającego im mobilność na rynku pracy,
- podnoszenie rangi pracy dydaktycznej przez motywowanie kadry dydaktycznej oraz budowanie etosu nauczyciela akademickiego,
- standaryzacja i ujednolicenie procedur postępowania kadry dydaktycznej i studentów,
- dostosowywanie oferty dydaktycznej do potrzeb gospodarczych i społecznych,
- powiązanie kształcenia studentów z badaniami naukowymi prowadzonymi na Wydziale,
- upowszechnianie wiedzy o WSZJK oraz zwiększanie współpracy z interesariuszami przy określaniu i ocenie procesu dydaktycznego oraz jakości kształcenia,
- zwiększanie prestiżu i roli Wydziału na rynku edukacyjnym.
Konstrukcja WSZJK jest zgodna z wymaganiami Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia Politechniki Warszawskiej oraz z podstawowymi zasadami zarządzania jakością. Schematyczne ujęcie podstawowych elementów konstrukcji oraz organizacji WSZJK przedstawiono na rysunkach.
Funkcje WSZJK:
- monitorowanie i okresowe przeglądy programów kształcenia,
- ocena efektów kształcenia w odniesieniu do programów oraz modułów przedmiotów,
- monitorowanie efektywności i weryfikacja działań korygujących, naprawczych i doskonalących WSZJK,
- zarządzenie procesem zapewnienia jakości kształcenia na Wydziale,
- ewaluacja elementów WSZJK za pomocą mierników ilościowych,
- informowanie o efektowności działań w zakresie WSZJK.
Podstawowy zbiór postępowań w zakresie działań na rzecz WSZJK stanowią procedury. Procedury sporządzane są w postaci decyzji Dziekana.
WSZJK jest analizowany, oceniany i doskonalony za pomocą okresowych przeglądów wykonywanych przez Pełnomocnika Dziekana ds. Jakości Kształcenia, po zasięgnięciu opinii Komisji ds. Jakości Kształcenia. Pełnomocnik składa sprawozdanie z przeglądu Dziekanowi oraz Radzie Wydziału raz w roku akademickim.
Dokumentację dotyczącą WSZJK prowadzi i gromadzi Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia w okresie swojej kadencji a następnie przekazuje ją kolejnemu Pełnomocnikowi. Okres przechowywania dokumentacji jest nie krótszy niż 5 lat.