[:pl]Studenci z Koła Naukowego ADek tworzą zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, by zwiększyć bezpieczeństwo na drodze. Obecnie testują je w autonomicznym samochodzie elektrycznym „ADAŚ”, który pojawił się na ulicach Warszawy.
– Większość wypadków na drodze jest spowodowana przez błąd człowieka, aż 94 procent – podkreśla Jakub Tomaszewski. – Pracujemy nad zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, by zadbać o jego bezpieczeństwo, a także pieszych – dodaje.
Na potrzeby testów autorskich systemów ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) młodzi inżynierowie stworzyli w pełni elektryczną, a w dodatku inteligentną miniaturową wersję samochodu. „ADAŚ”, bo tak pieszczotliwie został nazwany, pokazuje swoje możliwości na ulicach Warszawy.
– Obecnie „ADAŚ” potrafi wykrywać tor jazdy, znaki poziome oraz pionowe, a co najważniejsze reagować na bieżącą sytuację na drodze – tłumaczy Mikołaj Chwojnicki.
– „ADAŚ” jest tak naprawdę małą platformą testową dla naszych systemów – dodaje Jakub Tomaszewski.
Kolejnym etapem rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy będzie zastosowanie ich w pełnowymiarowym pojeździe. W 2021 r. powstał pomysł skonstruowania autonomicznego samochodu terenowego, któremu członkowie Koła nadali nazwę „Autonomiczne eBuggy”.
– Samochód projektujemy sami: wykonujemy konstrukcję rurową, nadwozie, następnie elektryfikację pojazdu, dołożymy sensory, autonomizację, a finalnie przetestujemy nasze autorskie systemy ADAS – wylicza Mikołaj Chwojnicki.
Obecnie zespół projektowy Koła Naukowego ADek, które na PW działa od prawie 10 lat, liczy 35 członków. Młodych inżynierów łączy pasja do pojazdów elektrycznych oraz autonomicznych. Studenci rozwijają umiejętności z zakresu inteligentnych systemów, elektryki, elektroniki oraz mechaniki pojazdowej. Opiekunem Koła jest prof. Jan Sroka.
Efekty prac Koła Naukowego ADek można zobaczyć na stronie internetowej: www.adek.pw.edu.pl
W 2021 i 2022 roku Wydział Elektryczny Politechniki Warszawskiej obchodzi jubileusz 100-lecia powstania. Zapraszamy do śledzenia jubileuszowej strony internetowej www.ee.pw.edu.pl/100-lecie/.
[:pl]„ADAŚ” skonstruowany przez Koło Naukowe ADek na ulicach Warszawy[:]
[:pl]
Studenci z Koła Naukowego ADek tworzą zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, by zwiększyć bezpieczeństwo na drodze. Obecnie testują je w autonomicznym samochodzie elektrycznym „ADAŚ”, który pojawił się na ulicach Warszawy.
– Większość wypadków na drodze jest spowodowana przez błąd człowieka, aż 94 procent – podkreśla Jakub Tomaszewski. – Pracujemy nad zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, by zadbać o jego bezpieczeństwo, a także pieszych – dodaje.
– Obecnie „ADAŚ” potrafi wykrywać tor jazdy, znaki poziome oraz pionowe, a co najważniejsze reagować na bieżącą sytuację na drodze – tłumaczy Mikołaj Chwojnicki.
– „ADAŚ” jest tak naprawdę małą platformą testową dla naszych systemów – dodaje Jakub Tomaszewski.
Obejrzyj też:
Kolejnym etapem rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy będzie zastosowanie ich w pełnowymiarowym pojeździe. W 2021 r. powstał pomysł skonstruowania autonomicznego samochodu terenowego, któremu członkowie Koła nadali nazwę „Autonomiczne eBuggy”.
– Samochód projektujemy sami: wykonujemy konstrukcję rurową, nadwozie, następnie elektryfikację pojazdu, dołożymy sensory, autonomizację, a finalnie przetestujemy nasze autorskie systemy ADAS – wylicza Mikołaj Chwojnicki.
Efekty prac Koła Naukowego ADek można zobaczyć na stronie internetowej: www.adek.pw.edu.pl
Źródło: www.pw.edu.pl, www.adek.pw.edu.pl, www.facebook.com/adekkolo/
Przeczytaj też:
[:]
Archiwa
Kategorie
Archiwa
Categories
Recent Posts
Inauguracja Roku Akademickiego 2023/2024 Wydziału Elektrycznego
2023-10-10Międzyuczelniany Obóz Studenckich Kół Naukowych DYCHÓW 2023
2023-08-23Studia Podyplomowe na Wydziale Elektrycznym – rekrutacja 2023/2024
2023-08-02Meta