09.09.2020 r. Laboratorium Aparatów Elektrycznych i Procesów Łączeniowych odwiedzili inżynierowie z firmy Pradma Dariusz Naruszewicz. Razem z dr inż. Tadeuszem Daszczyńskim studiowali budowę rozdzielnicy SN typu e2ALPHA firmy Elektrometal Energetyka S.A.. Celem współpracy jest stworzenie wirtualnego modelu rozdzielnicy SN dla potrzeb dydaktycznych i szkoleniowych.
Wirtualna rzeczywistość (VR) to technologia zapewniająca interaktywne środowisko generowane komputerowo, zwykle z dynamicznie zmieniającym się scenariuszem, w którym można widzieć i poruszać się. VR symuluje fizyczną obecność użytkownika w sztucznie stworzonym świecie i umożliwia mu interakcję z tym wirtualnym środowiskiem. W ramach współpracy planuje się budowę 2 stanowisk laboratoryjnych, które wykorzystane zostaną w dydaktyce prowadzonej przez Zakład Aparatów i Automatyki Elektroenergetycznej (ZAiAE).
Wirtualna rzeczywistość (VR) oferuje nieskończone możliwości tworzenia nowych produktów, takich jak kursy multimedialne, wirtualne laboratoria i współdzielenie tych zasobów, które można wykorzystać w formalnych kursach edukacyjnych lub w uczeniu się przez całe życie, w celu samodzielnego aktualizowania wiedzy czy dla procesów szkoleniowych. Uczenie się przez działanie, inaczej niż tzw. model podawczy wiedzy, jest podstawowym elementem nowoczesnej edukacji. Możliwości wykorzystania wirtualnych światów do tworzenia aplikacji w edukacji mogą być niezliczone.
Metodologię wykonania całości projektu budowy modelu VR rozdzielnicy SN oparto o metodologię typu design thinking (DT), która jest nowatorskim podejściem do generowania i rozwijania pomysłów, które odpowiadają potrzebom użytkownika końcowego.
On Wednesday, 09/09/2020, the engineers from Pradma Dariusz Naruszewicz visited the Laboratory of Electrical Apparatus and Switching Processes. Together with Ph.D. Tadeusz Daszczyński studied the construction of the e2ALPHA type MV switchgear by Elektrometal Energetyka S.A. The aim of the cooperation is to create a virtual model of MV switchgear for teaching and training purposes.
Virtual Reality (VR) is a technology that provides an interactive computer-generated environment, usually with a dynamically changing scenario in which to see and navigate. VR simulates the user’s physical presence in an artificially created world and allows them to interact with this virtual environment. As part of the cooperation, it is planned to build 2 laboratory stands that will be used in didactics conducted in the Laboratory of Electrical Apparatus and Switching Processes.
Virtual Reality (VR) offers endless possibilities to create new products, such as multimedia courses, virtual laboratories, and share these resources that can be used in formal education courses or lifelong learning, for self-updating or training processes. Learning by doing, unlike the so-called the knowledge delivery model, is a fundamental element of modern education. The possibilities for using virtual worlds to create applications in education can be countless.
The methodology for completing the entire project of building the VR model of MV switchgear is based on the design thinking (DT) methodology, which is an innovative approach to generating and developing ideas that meet the needs of the end user.
[:pl]Wirtualna rzeczywistość w Instytucie Elektroenergetyki[:en]Virtual reality at the Institute of Electrical Power Engineering[:]
[:pl]
Wirtualna rzeczywistość (VR) to technologia zapewniająca interaktywne środowisko generowane komputerowo, zwykle z dynamicznie zmieniającym się scenariuszem, w którym można widzieć i poruszać się. VR symuluje fizyczną obecność użytkownika w sztucznie stworzonym świecie i umożliwia mu interakcję z tym wirtualnym środowiskiem. W ramach współpracy planuje się budowę 2 stanowisk laboratoryjnych, które wykorzystane zostaną w dydaktyce prowadzonej przez Zakład Aparatów i Automatyki Elektroenergetycznej (ZAiAE).
Wirtualna rzeczywistość (VR) oferuje nieskończone możliwości tworzenia nowych produktów, takich jak kursy multimedialne, wirtualne laboratoria i współdzielenie tych zasobów, które można wykorzystać w formalnych kursach edukacyjnych lub w uczeniu się przez całe życie, w celu samodzielnego aktualizowania wiedzy czy dla procesów szkoleniowych. Uczenie się przez działanie, inaczej niż tzw. model podawczy wiedzy, jest podstawowym elementem nowoczesnej edukacji. Możliwości wykorzystania wirtualnych światów do tworzenia aplikacji w edukacji mogą być niezliczone.
Metodologię wykonania całości projektu budowy modelu VR rozdzielnicy SN oparto o metodologię typu design thinking (DT), która jest nowatorskim podejściem do generowania i rozwijania pomysłów, które odpowiadają potrzebom użytkownika końcowego.
no images were found
Przeczytaj też:
[:en]
Virtual Reality (VR) is a technology that provides an interactive computer-generated environment, usually with a dynamically changing scenario in which to see and navigate. VR simulates the user’s physical presence in an artificially created world and allows them to interact with this virtual environment. As part of the cooperation, it is planned to build 2 laboratory stands that will be used in didactics conducted in the Laboratory of Electrical Apparatus and Switching Processes.
Virtual Reality (VR) offers endless possibilities to create new products, such as multimedia courses, virtual laboratories, and share these resources that can be used in formal education courses or lifelong learning, for self-updating or training processes. Learning by doing, unlike the so-called the knowledge delivery model, is a fundamental element of modern education. The possibilities for using virtual worlds to create applications in education can be countless.
The methodology for completing the entire project of building the VR model of MV switchgear is based on the design thinking (DT) methodology, which is an innovative approach to generating and developing ideas that meet the needs of the end user.
no images were found
Read also:
[:]
Archiwa
Kategorie
Archiwa
Categories
Recent Posts
Inauguracja Roku Akademickiego 2023/2024 Wydziału Elektrycznego
2023-10-10Międzyuczelniany Obóz Studenckich Kół Naukowych DYCHÓW 2023
2023-08-23Studia Podyplomowe na Wydziale Elektrycznym – rekrutacja 2023/2024
2023-08-02Meta