Informacje dla studentów
Politechniki Warszawskiej
prowadzący : dr inż. Jarosław Paszkowski

Elektryczny


Systemy Pomiarowe i Diagnostyczne Pojazdów Samochodowych


Seminarium 6 03 2008 r

Przedstawiciel Toyota Motor Poland mgr inż. Stanisław Kucharski nasz absolwent z 1994r




Samochód hybrydowy

Lexus LS 600h

W 2006 roku na międzynarodowych targach samochodowych w Nowym Jorku firma Lexus zaprezentowała zupełnie nowy model LS 600h - luksusowy sedan z napędem hybrydowym.
Samochód ten, który w europejskich salonach sprzedaży pojawił się w czerwcu 2007, jest wyposażony w napęd na wszystkie koła i jest pierwszym na świecie pojazdem z napędem hybrydowym z silnikiem V8.
Projektanci Lexusa LS 600h kierowali się dążeniem do uzyskania najwyższych osiągów i poziomu bezpieczeństwa w pojeździe o wyjątkowym wzornictwie.
Powstał samochód praktyczny i ekonomiczny, a przy tym zaawansowany: udało się w nim zrealizować śmiałą, szeroko zakrojoną i dojrzałą koncepcję.
Stworzono samochód będący klasą dla siebie
Dane ogólne
opis wartość
Długość (mm) 5030
Szerokość (mm) 1875
Wysokość (mm) 1475
Rozstaw osi (mm) 2970
Typ silnika 5,0-litrowy silnik benzynowy V8 / silnik elektryczny z magnesem stałym
Typ przekładni 2-zakresowa bezstopniowa E-CVT, napęd na wszystkie koła
Maks. moc (KM wg DIN / kW) Ponad 430/320
Klasa emisji Euro IV

SYSTEM HYBRYDOWY V8

Choć napęd hybrydowy zastosowany w Lexusie LS 600h stanowi rozwinięcie udanych i sprawdzonych systemów znanych z modeli RX 400h i GS 450h, zastosowano w nim zupełnie nowy silnik benzynowy V8 o pojemności pięciu litrów, współpracujący z silnikami elektrycznymi dużej mocy oraz nowo zaprojektowanym akumulatorem o dużej pojemności. To zaawansowane rozwiązanie pozwoli na uzyskanie niezwykle harmonijnego połączenia małej emisji substancji szkodliwych ze znakomitymi osiągami - łączna moc silników przekracza 435 KM wg DIN (320 kW). Rozdział tej potężnej mocy możliwy jest dzięki nowemu mechanicznemu układowi napędu na wszystkie koła (AWD), który zapewnia znakomitą stabilność pojazdu. W modelu LS 600h zastosowano również nowo opracowaną dwuzakresową przekładnię bezstopniową sterowaną elektronicznie (E-CVT). Takie rozwiązanie gwarantuje liniowe przeniesienie napędu i imponujące przyspieszenie, tak ważne przy wyprzedzaniu. System hybrydowy zastosowany w modelu Lexus LS 600h to najbardziej jak dotąd zaawansowany napęd spalinowo-elektryczny, mocą i osiągami dorównujący nowoczesnym silnikom 12-cylindrowym przy zużyciu paliwa typowym dla najoszczędniejszych silników V8. Charakterystyczna dla napędu hybrydowego cicha praca sprawia, że Lexus LS 600h wyznacza nowy punkt odniesienia pod względem wyciszenia w klasie prestiżowych sedanów. Cisza panująca w kabinie LS 600h to także zasługa głębokich zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w silniczkach elektrycznych akcesoriów, a nawet w przełącznikach. W wyniku drobiazgowych analiz i prac projektowych hybrydowy Lexus LS będzie jednym z najcichszych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowano.




Historia napędu hybrydowego pokaz - zakończenie wstecz w przeglądarce

wyświetl pokaz

Zasada pracy napędu hybrydowego - zkończenie wskazać close

program z animacją



Lexus LS 600h przeniesienie napędu pokaz - zakończenie wstecz w przeglądarce

wyświetl pokaz

Zasada pracy napędu hybrydowego z przekładnią bezstopniową dwuzakresową - zkończenie wskazać close

program z animacją



Lexus LS 600h system bezpieczeństwa pokaz - zakończenie wstecz w przeglądarce

wyświetl pokaz



Ostatnia aktualizacja: 12.03.2008 r.