Informacje dla studentów
Politechniki Warszawskiej
prowadzący : dr inż. Jarosław Paszkowski
|
Systemy Pomiarowe i Diagnostyczne Pojazdów Samochodowych
|
Seminarium 6 03 2008 r
Przedstawiciel Toyota Motor Poland mgr inż. Stanisław Kucharski nasz absolwent z 1994r

Samochód hybrydowy
Lexus LS 600h
W 2006 roku na międzynarodowych targach samochodowych w Nowym Jorku firma Lexus zaprezentowała zupełnie nowy model LS 600h - luksusowy sedan z napędem hybrydowym.
Samochód ten, który w europejskich salonach sprzedaży pojawił się w czerwcu 2007, jest wyposażony w napęd na wszystkie koła i jest pierwszym na świecie pojazdem z napędem hybrydowym z silnikiem V8.
Projektanci Lexusa LS 600h kierowali się dążeniem do uzyskania najwyższych osiągów i poziomu bezpieczeństwa w pojeździe o wyjątkowym wzornictwie.
Powstał samochód praktyczny i ekonomiczny, a przy tym zaawansowany: udało się w nim zrealizować śmiałą, szeroko zakrojoną i dojrzałą koncepcję.
Stworzono samochód będący klasą dla siebie
Dane ogólne
opis |
wartość |
Długość (mm) |
5030 |
Szerokość (mm) |
1875 |
Wysokość (mm) |
1475 |
Rozstaw osi (mm) |
2970 |
Typ silnika |
5,0-litrowy silnik benzynowy V8 / silnik elektryczny z magnesem stałym |
Typ przekładni |
2-zakresowa bezstopniowa E-CVT, napęd na wszystkie koła |
Maks. moc (KM wg DIN / kW) |
Ponad 430/320 |
Klasa emisji |
Euro IV |
SYSTEM HYBRYDOWY V8
Choć napęd hybrydowy zastosowany w Lexusie LS 600h stanowi rozwinięcie udanych i sprawdzonych systemów znanych z modeli RX 400h i GS 450h,
zastosowano w nim zupełnie nowy silnik benzynowy V8 o pojemności pięciu litrów,
współpracujący z silnikami elektrycznymi dużej mocy oraz nowo zaprojektowanym akumulatorem o dużej pojemności.
To zaawansowane rozwiązanie pozwoli na uzyskanie niezwykle harmonijnego połączenia małej emisji substancji szkodliwych ze znakomitymi osiągami
- łączna moc silników przekracza 435 KM wg DIN (320 kW).
Rozdział tej potężnej mocy możliwy jest dzięki nowemu mechanicznemu układowi napędu na wszystkie koła (AWD),
który zapewnia znakomitą stabilność pojazdu. W modelu LS 600h zastosowano również nowo opracowaną dwuzakresową przekładnię bezstopniową sterowaną elektronicznie (E-CVT).
Takie rozwiązanie gwarantuje liniowe przeniesienie napędu i imponujące przyspieszenie, tak ważne przy wyprzedzaniu.
System hybrydowy zastosowany w modelu Lexus LS 600h to najbardziej jak dotąd zaawansowany napęd spalinowo-elektryczny,
mocą i osiągami dorównujący nowoczesnym silnikom 12-cylindrowym przy zużyciu paliwa typowym dla najoszczędniejszych silników V8.
Charakterystyczna dla napędu hybrydowego cicha praca sprawia, że Lexus LS 600h wyznacza nowy punkt odniesienia pod względem wyciszenia w klasie prestiżowych sedanów.
Cisza panująca w kabinie LS 600h to także zasługa głębokich zmian konstrukcyjnych wprowadzonych w silniczkach elektrycznych akcesoriów, a nawet w przełącznikach.
W wyniku drobiazgowych analiz i prac projektowych hybrydowy Lexus LS będzie jednym z najcichszych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowano.

Historia napędu hybrydowego pokaz - zakończenie wstecz w przeglądarce
wyświetl pokaz
Zasada pracy napędu hybrydowego - zkończenie wskazać close
program z animacją
Lexus LS 600h przeniesienie napędu pokaz - zakończenie wstecz w przeglądarce
wyświetl pokaz
Zasada pracy napędu hybrydowego z przekładnią bezstopniową dwuzakresową - zkończenie wskazać close
program z animacją
Lexus LS 600h system bezpieczeństwa pokaz - zakończenie wstecz w przeglądarce
wyświetl pokaz
Ostatnia aktualizacja: 12.03.2008 r.