Wprowadzenie
do programu Outlook Express
Program Outlook Express
udostępnia narzędzia, które umożliwiają zarówno wymianę poczty elektronicznej,
jak i przyłączenie się do grup dyskusyjnych.
Dodawanie konta pocztowego lub konta grup
dyskusyjnych
Do tego celu potrzebne są
następujące wiadomości, uzyskiwane od usługodawcy internetowego lub
administratora sieci lokalnej (LAN):
- Dla
kont pocztowych - typ używanego serwera pocztowego (POP3, IMAP lub HTTP),
nazwa konta i hasło oraz nazwa serwera poczty przychodzącej, nazwa serwera
poczty wychodzącej .
- Dla
kont grup dyskusyjnych - nazwa serwera grup dyskusyjnych, z którym ma być
uzyskane połączenie i, jeśli jest to wymagane, nazwa i hasło konta.
- W
menu Narzędzia kliknij polecenie Konta.
- W
oknie dialogowym Konta internetowe kliknij przycisk Dodaj.
- Kliknij
polecenie Poczta lub Grupy dyskusyjne, aby uruchomić
Kreatora połączeń internetowych, a następnie postępuj zgodnie z
instrukcjami, aby nawiązać połączenie z serwerem pocztowym lub serwerem
grup dyskusyjnych.
Porady
- Każdy
użytkownik może utworzyć wiele kont pocztowych lub kont grup dyskusyjnych,
powtarzając powyższą procedurę dla każdego z nich.
Wysyłanie wiadomości e-mail
- Na
pasku narzędzi naciśnij przycisk Nowa poczta.
- W
polach Do i/lub DW podaj adresy e-mail wszystkich adresatów,
oddzielając je przecinkami lub średnikami ( ; ).
Aby dodać adres e-mail z książki adresowej,
kliknij ikonę książki w oknie Nowa wiadomość, obok pola Do, DW
i UDW, a następnie wybierz odpowiednie nazwy.
Aby wykorzystać pole UDW, kliknij menu Widok
i zaznacz polecenie Wszystkie nagłówki.
- W
polu Temat podaj tytuł wiadomości.
- Wpisz
treść wiadomości, a następnie na pasku narzędzi okna Nowa wiadomość
kliknij przycisk Wyślij.
Porady
- W
przypadku korzystania z wielu kont pocztowych, jeśli użytkownik chce
wykorzystać inne konto niż domyślne, może kliknąć pole Od, a
następnie kliknąć odpowiednie konto pocztowe.
- Wiadomość
redagowana w trybie offline jest zapisywana w folderze Skrzynka nadawcza.
Po przejściu do trybu online nastąpi jej automatyczne wysłanie.
- Aby
zapisać kopie robocze wiadomości w celu późniejszej kontynuacji pracy nad
nimi, należy kliknąć menu Plik, a następnie polecenie Zapisz.
Można również kliknąć polecenie Zapisz jako w celu zapisania
wiadomości w postaci pliku pocztowego (.eml), tekstowego (.txt) lub HTML
(.htm)
Ćwiczenie
- Dodaj
konto poczty elektronicznej o nazwie ” Laboratorium_informatyki” i
skonfiguruj je tak aby serwerem SMTP i IMAP była maszyna wydziałowa.
Odpowiednie nazwy serwera IMAP i SMTP to mail.ee.pw.edu.pl i smtp.ee.pw.edu.pl.
- Wyślij
list o treści „To jest list od ................” (w miejsce kropek
należy wstawić Imię Nazwisko oraz numer grupy dziekańskiej) na adres J.Szostakowski@isep.pw.edu.pl
Poprzednia strona
Następna strona