Regulamin nadawania godności
zasłużonego seniora SEP

 

1. Postanowienia ogólne

1.1. Uchwałą XXIV Walnego Zjazdu Delegatów (25-27 września 1987 roku) w Gdańsku ustalono godność “Zasłużonego Seniora SEP” w celu uznania wkładu pracy społecznej długoletnich, zasłużonych członków Stowarzyszenia Elektryków Polskich oraz stworzenia zachęty do ich dalszej działalności społecznej.

1.2. Godność “Zasłużonego Seniora SEP” nadaje Zarząd Główny SEP.

1.3. Biuro SEP prowadzi dokumentację, ewidencję i Księgę Zasłużonego Seniora SEP.

2. Kryteria i tryb przyznawania godności

2.1. Godność “Zasłużonego Seniora SEP” może uzyskać członek zwyczajny legitymujący się szczególnymi zasługami w rozwoju SEP i co najmniej:

1) stażem 35-letnim przynależności do Stowarzyszenia,
2) okresem 20 lat aktywnej działalności społecznej w Stowarzyszeniu,
3) posiadaniem przez 10 lat złotej odznaki honorowej SEP.

2.2. Wnioski o nadanie godności “Zasłużonego Seniora SEP” mają prawo składać zarządy oddziałów w jednym egzemplarzu na formularzach wg załączonego wzoru.

2.3. Każdy wniosek przesyłany do Biura SEP jest rozpatrywany przez Centralną Komisję Odznaczeń i Wyróżnień pod względem zgodności z niniejszym regulaminem i po uzyskaniu pozytywnej opinii przedstawiany Zarządowi Głównemu do ostatecznej decyzji.

2.4. Wnioski wypełnione niezgodnie z regulaminem i wnioski, które nie uzyskały pozytywnej opinii Centralnej Komisji Odznaczeń i Wyróżnień albo akceptacji Zarządu Głównego, są zwracane wnioskodawcom.

 

3. Prawa i obowiązki “Zasłużonego Seniora SEP”

“Zasłużony Senior SEP”:

1) otrzymuje numerowany dyplom nadania przez Zarząd Główny godności - według załączonego wzoru,

2) jest wpisany do Księgi “Zasłużonego Seniora SEP”,

3) ma prawo do udziału w walnych zgromadzeniach delegatów oddziału oraz w zebraniach zarządów swoich oddziałów z głosem doradczym,

4) jest zwolniony z obowiązku płacenia składki członkowskiej,

5) może korzystać bezpłatnie z prenumeraty wybranego przez siebie czasopisma technicznego - organu SEP, na podstawie pisemnego zgłoszenia do Biura SEP, przekazanego przez macierzysty oddział SEP, który ponosi koszty tej prenumeraty.

4. Postanowienia końcowe

4.1. Prawo wręczania dyplomów “Zasłużonego Seniora SEP” mają członkowie ZG, GKR i GSK SEP i prezesi Oddziałów upoważnieni przez prezesa SEP.

4.2. Wręczanie dyplomów powinno mieć uroczysty charakter i odbywać się z okazji jakie obowiązują przy przyznawaniu odznak honorowych SEP.

4.3. Utrata godności i praw “Zasłużonego Seniora SEP” następuje wraz z utratą odznaki honorowej SEP.

4.4. Sekretarz Generalny SEP przesyła zainteresowanym jednostkom organizacyjnym Stowarzyszenia informacje o utracie godności “Zasłużonego Seniora SEP".

Regulamin został ustalony przez Zarząd Główny SEP
w dniu 26.04.2001 r. prot. nr 32-98/2002

___________________________________

wniosek